Digitální modla současného vzdělávání

Vydáno: 10 minut čtení

Nikdo již nezpochybňuje vliv technologií na vzdělávání, spíš bych řekl, že v současné době je tomu přesně naopak. Digitální technologie, a zvláště AI, se staly doslova modlou ve všech odborných i popularizačních textech. Mnohé úvahy a nápady, jak využívat AI ve vzdělávání, vycházejí především z jejích možností, a už ne tolik z reality skutečného vzdělávání, školské praxe a prostého lidského běhu na dlouhou trať.

Digitální modla současného vzdělávání
Ing.
Milan
Hausner
byvaly reditel ZS Lupacova, lektor a poradce
Nejinak tomu bylo například s interaktivními tabulemi, jejich nástup představoval kvalitativní změnu ve výuce na počátku 21. století, tu pak vystřídala covidová distanční výuka, a tu dnes střídá nástup umělé inteligence. Distanční výuka a ani interaktivní tabule samozřejmě vzdělávací prostor nijak neopustily, mají své místo, ale v pohledu inovátorů všeho druhu už jsou to málem zapomenuté axiomy.
Milé kolegyně a kolegové, nezapomínejme především na onu základní premisu.
Ať už je inteligence přirozená, nebo umělá, vždycky by měl při aplikaci téměř čehokoli zavládnout zdravý rozum
.
Příkladů důkazů této obecné