Ministerstvo zdravotnictví ČR ve spolupráci s IBM česká republika spustilo novou aplikaci virtuální sestry Anežky. Ta vám zodpoví na nejčastěji kladené otázky, jako je prevence, léčba, karanténa, cestování, zavedená opatření a další témata, a odlehčí tím přetížené informační lince 1212.
Aplikace funguje jako chatbox, kde na vaše dotazy odpovídá virtuálně sestra Anežka, která má aktualizované informace každý den, takže poskytuje aktuální odpovědi na všechny otázky ohledně onemocnění COVID-19 a na témata s touto problematikou související.
Chatbox na stránkách Ministerstva zdravotnictví funguje jako první linie pro dotazy občanů, proto ho využijte předtím, než budete volat na infolinku 1212 (můžete se podívat také na Seznamzpravy, kde jsou odpovědi na nejčastěji kladné otázky na této lince).
Jak Anežka funguje? Do chatboxu v pravém dolním rohu této stránky napíšete vaši otázku, pokud si s ní Anežka nebude vědět rady, zkuste ji formulovat jinak. Jestliže ani tak Anežka nezodpoví váš dotaz, může vás propojit prostřednictvím hlasového hovoru či vida s živým operátorem linky 1212. Sestra Anežka se postupem času zdokonaluje a díky tomu je čím dál využitelnější. Již nyní dokáže odpovědět na obrovské množství dotazů, které mnohdy nesnesou odklad.
Anežka funguje 24 hodin 7 dní v týdnu a je připravena zodpovídat dotazy všech občanů. Jestliže přepojení na operátora nebude fungovat, zachovejte trpělivost.
Zdroj: https://koronavirus.mzcr.cz/mate-dotazy-ke-koronaviru-jako-prvni-zkuste-virtualni-sestru-anezku/