Ke stažení

Jak začít používat nástroj umělé inteligence ChatGPT ve výuce?
Vydáno: 11. 10. 2024
Jak témata environmentální a udržitelné výchovy zavést do výuky a jak je podpořit? Dnešní generace žáků a studentů vnímá téma udržitelnosti a ochrany životního prostředí mimořádně silně. Ve spolupráci se vzdělávacím centrem TEREZA jsme pro vás proto připravili jedinečnou tematickou přílohu.
Vydáno: 14. 06. 2024
Pojmenovat si hodnotové rámce je pro pedagogickou činnost klíčové. Nejen že dávají našemu úsilí jasný cíl i smysl, stávají se také nosným východiskem pro tvorbu normativních dokumentů, jako je tomu např. při práci na revizích rámcových vzdělávacích programů. Příloha Učitelského měsíčníku
Vydáno: 14. 02. 2024
Pohled na kreativní vzdělávání z různých perspektiv - od textů teoretických, přes praktickou metodiku, až po konkrétní zkušenosti učitelů, umělců či kreativců
Vydáno: 05. 06. 2023
V prosinci 2022 skončilo naše předsednictví Radě EU, druhé za dobu členství České republiky v Unii. Tentokrát bez infantilní snahy Evropě cokoliv osladit, nýbrž pod kantorsky znějícím mottem „Evropa jako úkol“, které odkazovalo na stejnojmennou řeč Václava Havla, pronese­nou v Cáchách roku 1996 při příležitosti předávání Ceny Karla Velikého.
Vydáno: 23. 03. 2023
V současnosti se potýkáme s fenomény, které jsme si před pár lety nechtěli představovat ani ve zlých scénářích a které mění podobu vzdělávání. Ať se jedná o celosvětovou pandemii covidu-19, jež do školního prostředí přinesla výzvu v podobě distanční výuky a digitální evoluci, nebo o válku na Ukrajině, která změnila téměř vše – od pohledu na bezpečnost, ekonomické vazby s Ruskem či energetickou soběstačnost až po vzdělávání. To opět testuje své limity a dostalo se do situace, na niž nemohl být žádný vzdělávací systém připraven. 
Vydáno: 25. 06. 2022
Průvodce formativním hodnocením od historického shrnutí, popisu základních principů přes zkušenosti s realizací až k pohledu do zahraniční praxe i responzivní výuce
Vydáno: 06. 04. 2022
Oblast, která je při školní výuce dětí neméně důležitá než obsahy učiva a způsoby jeho předávání. Cílem managementu třídy je vytvořit takové prostředí, ve kterém žáci budou dosahovat maximálních výsledků (Sternberg, Williams, 2009). Príloha Učitelského měsíčníku
Vydáno: 28. 03. 2022
Wellbeing, pojem, který jste jistě nemohli v pedagogické komunitě přeslechnout, přestože se zatím jedná v  tuzemském prostředí relativně o novinku, o čemž svědčí i absence hesla na české Wikipedii.
Vydáno: 19. 02. 2022