Výzkumné zprávy

Srovnávací analýza Financování vybraných vzdělávacích systémů v Evropě, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“, přináší přehled finančních ...
Vydáno: 11. 2. 20251 minuta čtení
Prezentace výsledků jedenácti studií zkoumajících kauzální vliv používání digitálních technologií na wellbeing dospívajících Interdisciplínárního týmu pro výzkum internetu a společnosti (IRTIS) se zaměřila na otázky používání mobilních telefonů ovlivňuje ...
Vydáno: 16. 1. 20252 minuty čtení
Analytická zpráva o rozvoji sociální pedagogiky představuje zkušenosti Prahy 7 s postupným zaváděním pozic sociálních pedagogů do základních a mateřských škol zřizovaných touto městskou částí.
Vydáno: 12. 1. 20256 minut čtení
Studie prezentuje nejpalčivější problémy lokální správy školství na konkrétních datech z Česka i zahraničí. V českém kontextu se zaměřuje na příliš velké množství obecních zřizovatelů, kterým může chybět odbornost, personální kapacity a finance pro ...
Vydáno: 15. 12. 20243 minuty čtení
Výzkum PIAAC nabízí unikátní informace o schopnostech dospělých v oblastech čtení, matematiky a flexibilního řešení problémů. Tyto stěžejní dovednosti jsou zásadní pro život ve 21. století a tvoří základ pro celoživotní vzdělávání.
Vydáno: 9. 12. 20247 minut čtení
Tato analýza finančních nákladů a výnosů provozu školek vyčísluje, o jaký objem prostředků české veřejné rozpočty přichází v důsledku nedostatku míst ve školkách. Odhadujeme, že čistý výnos veřejných rozpočtů z jednoho dodatečně umístěného dítěte ve školce ...
Vydáno: 13. 11. 20242 minuty čtení
Český vzdělávací systém trpí velkou roztříštěností. Máme celkem 3519 obcí, které zřizují mateřskou nebo základní školu. Až 90 % z nich zřizuje maximálně dvě školy.
Vydáno: 30. 9. 20245 minut čtení
Tato studie zkoumá kvalitu výuky v českých základních školách coby fenomén složený z následujících dimenzí: kognitivní aktivizace žáků, podpůrného klimatu a dobrého řízení třídy. 
Vydáno: 16. 9. 20242 minuty čtení
Hlavním cílem projektu je zjistit, jaké jsou potřeby škol a jak jim odpovídá stávající praxe na školách a školských zařízeních v oblasti specializovaných činností a nepedagogické práce. V návaznosti na...
Vydáno: 4. 9. 20241 minuta čtení
Učitelská profese patří k těm nejvíce stresujícím. Vysoké pracovní nároky často vedou k únavě pedagogů a zhoršení fyzického nebo duševního zdraví. Jejich profese je postupně vysiluje. Navíc učitelé v posledních letech pociťují, že se výrazně zhoršila ...
Vydáno: 29. 2. 20243 minuty čtení
Každý dvanáctý český školák ve věku 11–15 let (přesně 8,3 %) patří do kategorie tzv. problematických uživatelů sociálních sítí. 
Vydáno: 9. 5. 20233 minuty čtení
S nedostatečným spánkem souvisí obezita i sociální jet lag.
Vydáno: 1. 6. 20212 minuty čtení

Poznámka k dokumentu