Veřejné zakázky

Původně již v letošním roce měla být Parlamentem ČR projednána a schválena tzv. „velká novela“ zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“).1) Jednalo se (a stále se jedná) o komplexní novelu ZZVZ po ...
Vydáno: 1. 1. 2022
Vypisování veřejných zakázek se řídí právně platnou legislativou, se kterou je nejlépe obeznámen/a ekonom/ka školy. Každý dotační titul má navíc svá vlastní pravidla, která musí příjemce dotace splnit. Při vypisování veřejných zakázek bude proto ICT ...
Vydáno: 14. 1. 2013
Ne každé zadávací řízení musí být ukončeno uzavřením smlouvy. § 84 zákona o veřejných zakázkách dává zadavateli možnost a někdy i povinnost zrušit zadávací řízení. Výčet důvodů možného a povinného zrušení zadávacího řízení uvedený v § 84 zákona o veřejných ...
Vydáno: 1. 4. 2013
Škola zjistí, zda plánovaná veřejná zakázka je veřejnou zakázkou malého rozsahu na základě stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Škola (zadavatel) tedy musí stanovit předpokládanou hodnotu veřejné zakázky, i když předpokládá, že se bude jednat o ...
Vydáno: 1. 4. 2013
Dříve, než se začnou otevírat obálky s nabídkami, ustanoví veřejný zadavatel nejméně tříčlennou komisi pro otevírání obálek. Pokud tak veřejný zadavatel stanoví, je komisí pro otevírání obálek hodnotící komise.
Vydáno: 1. 4. 2013
Rozhodnout o výběru nejvhodnější nabídky může pouze zadavatel, nikoli hodnotící komise. Nevylučuje se však, aby ten, kdo jedná jménem zadavatele, byl současně členem hodnotící komise. Nejvhodnější nabídka se vybírá podle kritérií stanovených již ve výzvě o ...
Vydáno: 1. 4. 2013
Vydáno: 1. 4. 2013
Podle § 85 odst. 1 zákona o veřejných zakázkách má zadavatel povinnost vypracovat písemnou zprávu o veřejné zakázce, a to jak v případě, že byla uzavřena smlouva podle § 82 zákona o veřejných zakázkách, tak i v případě, že zadávací řízení bylo zrušeno ...
Vydáno: 1. 4. 2013
Zjednodušené podlimitní řízení musí být zahájeno. Ustanovení zákona o veřejných zakázkách, která upravují zahájení zjednodušeného podlimitního řízení, jsou následující:
Vydáno: 1. 4. 2013
Výzva k podávání nabídek a prokazování kvalifikace musí obsahovat lhůtu a místo pro podávání nabídek. Lhůta pro podání nabídek nesmí být u podlimitních veřejných zakázek kratší než 15 dnů ve zjednodušeném podlimitním řízení.
Vydáno: 1. 4. 2013
Posouzení nabídek nelze zaměňovat s hodnocením nabídek. Pouze ty nabídky, které vyhoví požadavkům posouzení, postupují do další fáze a jsou hodnoceny. Při posuzování hodnotící komise přezkoumává formální i obsahovou stránku nabídky. Přezkoumání spočívá ve ...
Vydáno: 1. 4. 2013
Hodnocení nabídek provede hodnotící komise podle hodnotících kritérií uvedených v zadávacích podmínkách. Je-li základním hodnotícím kritériem ekonomická výhodnost nabídky, je hodnotící komise povinna hodnotit nabídky a stanovit jejich pořadí podle ...
Vydáno: 1. 4. 2013

Poznámka k dokumentu