Vliv technologií na vzdělávání představuje klíčové téma současnosti. Lze k němu přistupovat z mnoha úhlů, s řadou kladných i záporných aspektů. Rozhodnutí o zákazu mobilních zařízení ve školách nelze jednoznačně omezit na prosté "ano" či "ne".
Digitální modla současného vzdělávání - Ať už je inteligence přirozená, nebo umělá, vždycky by měl při aplikaci téměř čehokoli zavládnout zdravý rozum.
Používání mobilních telefonů ve školách - legislativní pohled - Pokud žáci během vyučování (bez souhlasu vyučujícího) používají mobilní telefony, porušují tím povinnost danou školským zákonem a konkretizovanou školním řádem.
Použití mobilu ve výuce mění atmosféru ve třídě. "...Učím na střední škole v Praze a v podstatě jsem vždy v září překvapená, že přicházející žáci neznají tak základní a na všech vzdělávacích akcích pro učitele anglického jazyka propagované aplikace, jako je Kahoot či Quizlet. Vlastně pro mě lépe, protože já tím ihned získávám u žáků plusové body..."
Kdo může zakázat mobily na školách? A je to potřeba? - Používání mobilů je možné omezit ve školním nebo vnitřním řádu, který vydává ředitel školy po jeho schválení školskou radou.
Celosvětový zákaz mobilů ve školách - UNESCO v nové zprávě o technologiích ve vzdělávání vyzvalo, aby se jednotlivé státy zamyslely nad používáním moderních technologií ve školách.
Inspiruje vás zamyšlení nad přístupem ke vzdělávání Karin Marques v článku Čemu se věnuje pozornost, to se rozrůstá? Definovali jste si u vás na škole, jak chcete, aby se děti chovaly při hodině, o přestávce, v jídelně či šatnách?
Pokud mobily na školách zakážeme, bude stále prioritou vzdělávání příprava na život a budoucnost dětí?
Zdroj: rizeniskoly.cz; ; youtube.com/@TadyKovy; https://www.denik.cz/cerna-a-bila/cerna-a-bila-zakaz-mobilu-ve-skole-20240826.html