Přináší odpovědi na nejčastější otázky pedagogických pracovníků ohledně násilí v blízkých vztazích.
Odborníci různých specializací v rámci podcastu hovoří o praktických postupech pro řešení náročných situací na půdě školy.
Téma násilí v blízkých vztazích se nevyhýbá ani školnímu prostředí. Pro mnoho dětí je totiž škola místem, kam mohou utéct od problémů, které zažívají doma. Centrum LOCIKA proto připravilo sérii příspěvků od odborníků různých specializací, které mají pomoci učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům při řešení násilí v rodině žáka.
V podcastu i v časopise Školní poradenství v praxi se dozvíte:
- jak ve škole rozpoznat dítě ohrožené násilím v blízkých vztazích (1. díl);
- co dělat, když se žák svěří, že doma zažívá násilí (2. díl);
- o možnostech spolupráce škol s OSPOD (3. díl);
- spolupráci škol s policií při řešení případů násilí (4. díl);
- o dětském advokačním centra ředitelkou Centra LOCIKA (5. díl);
- co může škola očekávat, když policie případ vyšetřuje jako trestný čin (6. díl).
Násilí ve své rodině podle výzkumu Unicefu z roku 2018 zažívá 14 % českých dětí, tedy minimálně 2–3 dítě v každé školní třídě. Je proto potřeba, aby škola jako instituce měla jasný a přehledný návod, jak může žákům pomoci. Jednotlivé díly podcastu jsou proto rozhovory s odborníky z oblastí klinické psychologie, krizové intervence, sociálně-právní ochrany dětí a kriminalistiky. Učitelé a další pedagogičtí odborníci se díky nim dozví, jak si traumatizovaných dětí ve třídě všimnout, jak s nimi mluvit a jak v případě podezření na násilí v rodině žáka spolupracovat s OSPOD a policií.
Celé díly najdete:
- na Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fIqSExbZ9h8&list=PLmXqsxwp2_34xiHdUnC4FUrJr9xQhboEy
- na Spotify: https://bit.ly/NebudNaToSamSpotify
Zdroj: Centrum LOCIKA, z.ú.; Série Nebuď na to sám - odborník odpovídá vznikla za podpory Nadace O2.