• Oblíbené
  • Poznámka

Segregované školy najdeme téměř v každém kraji.

Vydáno: 1 minuta čteníZdroj: PAQ Research, z. ú.

Největší díl odpovědnosti za řešení segregace nesou obce a kraje. Jako zřizovatelé škol zajišťují kapacity, hodnotí ředitele, nastavují spádové obvody. Jejich úloha ale musí být širší: od zajištění kvality vzdělávání a inkluzi, přes podporu dětí mimo školu a propojení se sociálními službami až po rozdělení znevýhodněných dětí mezi školy.

Je nezbytné zavést systematická opatření, která zahrnují posílení kapacit a pravomocí ministerstva a školní inspekce, zabezpečení stabilního financování desegregace z národních a evropských zdrojů a transformaci přípravy a podpory učitelů i ředitelů. Toto by mělo být doprovázeno zlepšením práce s daty.

Více innformací

Zřizovatelé na místní a krajské úrovni často nemají optimální podmínky ani prostředky k řešení segregace. Je nezbytné, aby se stát a centrální instituce aktivně zapojily do řešení tohoto problému.

Klíčové systémové opatření PAQ Research je komplexně shrnuto ve výzkumu pro MŠMT z roku 2022. 

Zdroj: https://www.paqresearch.cz/post/segregovane-skoly-najdeme-temer-v-kazdem-kraji-odpovednost-nesou-obce-potrebuji-ale-podporu-statu/

Další aktuality

Aktuality

Poznámka k dokumentu

Sdílení dokumentu

Poznámka k dokumentu