Modernizace výuky, řešení akutního nedostatku učitelů a jejich vzdělávání či navýšení financování školství na úroveň zemí OECD. To jsou výzvy pro nového ministra školství, o kterém se nyní rozhoduje. Pedagogům sdruženým v Učitelské platformě se nelíbí, že vítězové aktuálních voleb při diskuzích nepovažují ministerstvo školství za důležité. Podle Učitelské platformy má naopak resort školství klíčovou úlohu pro budoucnost naší země.
Učitelská platforma blahopřeje všem kandidátům, kteří byli zvoleni do nové poslanecké sněmovny. Zároveň připomíná, aby všichni jednající o nové vládě přistupovali k obsazení pozice ministra školství s největší odpovědností. „Považujeme za nutné navázat na práci současného ministra Roberta Plagy, který udělal i navzdory premiérovi důležité změny,“ říká předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
Aby se Česká republika stala úspěšnou a konkurenceschopnou zemí, musí politici podle Petry Mazancové považovat vzdělávání za prioritu. „Předkládáme politikům úkoly, které by se měly stát součástí koaliční smlouvy i programového prohlášení vlády. Pokud někdo říká, že je vzdělávání prioritou, ať to nyní dokáže,“ sděluje Petra Mazancová.
Výzvy Učitelské platformy, které by měly být součástí koaliční smlouvy i prohlášení vlády:
Podle Učitelské platformy novou ministryni či ministra školství čeká další důležitý úkol, a to naučit se komunikovat s učitelským terénem a odbornou veřejností. „Ministerstvo v minulosti často nedokázalo vysvětlit důvody změn, které chtělo provést. Takže motivace ke změnám byla minimální. To je dluh všech předchozích ministrů, a pokud ministerstvo nebude umět vysvětlit smysluplnost svých záměrů, může na modernizaci vzdělávání zapomenout,” dodává Petra Mazancová.