Žákům chybí schopnost vytrvat a překonávat překážky

Vydáno: 1 minuta čtení

ČŠI poukazuje na problém s vytrvalostí a odolností u žáků základních škol, ať už jde o fyzickou nebo duševní námahu.

Pohybová zdatnost až 19 % žáků 3. tříd základní školy dosahuje kritických zón se zdravotními riziky.
 
Žáci 5. a 9. tříd základní školy jsou méně úspěšní v řešení úloh s delším úvodním textem a náročnějším zadáním. Na konci testu se navíc zvyšuje podíl těch, kteří položky nezodpoví vůbec. Vyplývá to z výsledků šetření Národní zprávy Pisa 2022 Tvůrčí myšlení.
 
Vytrvalost a odolnost jsou klíčové nejen pro školní úspěch, ale i pro celý život.
 

Co s tím můžeme dělat?

  1. Zařazovat do výuky aktivity na rozvoj houževnatosti
  2. Učit žáky, jak se nevzdávat při prvním neúspěchu
  3. Chválit snahu, nejen výsledky
  4. Jít příkladem a ukazovat, jak překonáváme vlastní překážky.

Budujeme osobnost žáků, nejen znalosti.