ČŠI poukazuje na problém s vytrvalostí a odolností u žáků základních škol, ať už jde o fyzickou nebo duševní námahu.
Pohybová zdatnost až 19 % žáků 3. tříd základní školy dosahuje kritických zón se zdravotními riziky.
Žáci 5. a 9. tříd základní školy jsou méně úspěšní v řešení úloh s delším úvodním textem a náročnějším zadáním. Na konci testu se navíc zvyšuje podíl těch, kteří položky nezodpoví vůbec. Vyplývá to z výsledků šetření Národní zprávy Pisa 2022 Tvůrčí myšlení.
Vytrvalost a odolnost jsou klíčové nejen pro školní úspěch, ale i pro celý život.
|
Co s tím můžeme dělat?
- Zařazovat do výuky aktivity na rozvoj houževnatosti
- Učit žáky, jak se nevzdávat při prvním neúspěchu
- Chválit snahu, nejen výsledky
- Jít příkladem a ukazovat, jak překonáváme vlastní překážky.
Budujeme osobnost žáků, nejen znalosti.