Co nám ukazují prvotní výstupy z kvantitativního šetření? Jakou administrativní činností tráví vedení vybraných škol nejvíce času? Jak se v celkovém objemu administrativy projevila tzv. covidová administrativa?
Administrativní zatížení základních škol – první výsledky monitoringu
Mgr.
Lukáš
Rokos
Ph.D.
Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita, České Budějovice,
Mgr.
Michal
Vančura
Ph.D.
Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita, České Budějovice,
V Řízení školy 12/2020 jsme stručně představili projekt Administrativní činnosti základních škol (reg. č. TIRSMSMT935), který za finanční podpory Technologické agentury České republiky zadalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (dále jen MŠMT). Na jeho řešení se podílí tým složený ze zástupců čtyř univerzit (Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Masarykovy univerzity v Brně, Západočeské univerzity v Plzni a Technické univerzity v Liberci) a odborníků z praxe. Cílem projektu je identifikace objemu administrativních činností, které právnická osoba vykonávající činnost základní školy musí realizovat, protože jí to právní předpisy ukládají, ale i objemu administrativních činností, které si vytváří škola sama.
Jak jsme již v závěru předchozího příspěvku informovali, rádi bychom pr