Jedním z nejdůležitějších úkolů ředitele je zajistit svým zaměstnancům ve škole stav, ve kterém můžou v podporujícím a podnětném prostředí plně rozvíjet svůj fyzický, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní potenciál a žít spolu s ostatními plnohodnotný a spokojený pracovní život. Moderně se dnes takovému stavu říká „wellbeing“. Není to vůbec jednoduché, protože každý jsme jiný: co jednomu vyhovuje, druhého může obtěžovat. Dosáhnout ideálního stavu je prakticky nemožné. Můžeme se mu však snažit alespoň přibližovat. Nutno však podotknout, že ať budeme dělat sebevíc, vždycky se objeví někdo, kdo spokojený nebude. I s tím se musíme naučit pracovat a hlavně si to v rámci pudu sebezáchovy zase až tak moc nepřipouštět.
Jak se o to snažíme v naší škole? Společně s učiteli i žáky jsme prostřednictvím řady workshopů hodně času věnovali specifikaci nejdůležitějších hodnot, které chceme ve škole žít a které souvisejí s naší vizí - vzdělávat pro reálný život a měnící se budoucnost a vychovávat k podnikavosti, odpovědnosti a vzájemnému respektu. Patří k nim otevřenost, respekt, odpovědnost a podnikavost.
Už při výběru nových zaměstnanců se snažíme vysledovat, zda jsou pro ně jmenované hodnoty