V roce 2015 jsem se rozhodl poprvé kandidovat do školské rady za zákonné zástupce nezletilých žáků. Starší dcera chodila do čtvrté třídy, mladší do první. Chtěl jsem být zvolen, což není samozřejmost, jak jsem posléze zjistil při přemlouvání dalších kandidátů, aby bylo vůbec z koho volit.
Činnost školské rady očima rodiče
PhDr.
Martin
Chvál,
Ph.D.,
dlouhodobě se věnuje tématům autoevaluace a externí evaluace škol, hodnocení žáků, tvorbě a vyhodnocování výsledků didaktických testů. Spolupracuje v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na PedF UK na různých výzkumných projektech, na MFF UK vyučuje pedagogiku budoucí učitele matematiky, fyziky a informatiky.
Naše školská rada má šest členů, po dvou za zákonné zástupce nezletilých žáků, pedagogické pracovníky a zřizovatele. Profesně mě zajímalo, jak školská rada reálně funguje, a též jsem chtěl škole coby rodič nějak pomáhat. Zvažoval jsem, zda se mám ostatním rodičům nějak představit, vždyť mě na velké sídlištní škole skoro nikdo nezná. Na kandidátní listinu jsem si uvedl tituly a zaměstnání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Na předvolební setkání jsem si se svou introvertní povahou netroufal. Ze čtyř kandidátů jsem byl zvolen, další tři kandidátky byly ženy. Možná že voliči/voličky přihlédli též k genderovému aspektu kandidátů. Na prvním jednání školské rady jsem byl zvolen předsedou