Nedokážu posoudit, jestli uvedené sdělení odpovídá skutečnosti, ale odhadované množství nových informací mezi roky 1999 a 2002 bylo prý větší než za celou dosavadní historii lidstva. Množství technických informací se údajně v této době zdvojnásobovalo každé dva roky, v současnosti pak každý rok. A vlastně to ani není úplně nejpodstatnější – každý kolem sebe prostým okem vidí, jak se svět proměňuje. Není v silách odborníka, aby byl zcela v obraze, dokonce ani ve své leckdy poměrně úzké specializaci. U většiny nových poznatků netušíme, jestli jde o nosný směr pro budoucnost, o slepou uličku, či pouhý zanedbatelný, byť použitelný střípek budoucí praxe. Relativně jistá je neutrální deskripce a někdy i výklad vzdálené minulosti. Jenže co s nimi bez vazby na dnešek a řešení aktuálních osobních nebo pracovních problémů?
Činnostní testování
Vydáno:
Činnostní testování
PhDr.
Václav
Mertin
dětský psycholog, katedra psychologie FF UK
Současný svět je komplikovanější, život většiny z nás je náročnější na myšlenkové operace vyššího řádu (ve smyslu Bloomovy taxonomie). Většinou nestačí pouze si vybavit znalosti a v