I v naší škole se každodenně zamýšlíme, jak utvářet příjemné klima, jak podpořit pozitivní myšlení dětí a jak se zachovat v problémových situacích. Nesoustředěnost, neposlušnost, vzdor a následné napomínání s tresty byly na denním pořádku. Ale naše odhodlání a chuť pomoci dětem i učitelům nás přivedlo k České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), která vede projekt pilotní implementace PBIS v České republice.
Zapojili jsme se do projektu, který nám pomáhá porozumět příčinám problémového chování žáků a zároveň klade důraz na preventivní přístupy, systém podpory a nastavení pozitivních očekávání, která vedou k eliminaci nevhodného chování. Zavádění PBIS probíhá v rámci tří úrovní různě intenzivní podpory, kdy se typicky v jednom školním roce zavede jedna úroveň. Nyní jsme v polovině tříletého procesu implementace.