Modernizace obsahu vzdělávání v digitální oblasti probíhá takovým způsobem, aby odpovídal dynamice a potřebám 21. století. Strategie 2030+ zdůrazňuje potřebu rozvíjet digitální kompetence a snižovat nerovnosti ve vzdělávání. V rámci revizí RVP pro základní vzdělávání a gymnázia dochází k začlenění nové klíčové kompetence, digitální, a nového vzdělávacího oboru Informatika. MŠMT díky Národnímu plánu obnovy využije finanční prostředky na digitalizaci škol a poskytne jim finance na digitální učební pomůcky a pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky. Jaká digitální zařízení si můžete z intervence pořídit a kde se inspirovat?
Kroky MŠMT směrem k digitalizaci škol
Strategie 2030+1) je strategickým dokumentem v oblasti vzdělávací politiky. V jejím rámci by mělo být
digitální vzdělávání
pojímáno jako vhodné a věku adekvátní využívání digitálních technologií napříč vzdělávacími oblastmi. Je proto nutné
zajistit rozvoj informatického myšlení a digitální
a dále
kompetence
všech žáků, podpořit digitální
kompetence
všech pedagogůsnižovat nerovnosti a podporovat prevenci digitální propasti
.Byly schváleny nové RVP pro základní vzdělávání2) a RVP pro gymnázia3), které budou rozvíjet
informatické myšlení
a
digitální
žáků. Díky projektu SYPO se
kompetence
v