Digitální wellbeing ve škole

Vydáno: 11 minut čtení

Zjednodušená charakteristika digitálního wellbeingu říká, že jde o takové používání technologií, kdy je nám s nimi po psychické a sociální stránce dobře. Pokud si ovšem představím žáka zabraného do online hry, v níž se mu daří, jak vypíná počítač dlouho po půlnoci, nejspíš má dojem, že mu v čase, který strávil u obrazovky, bylo dobře. Problém bude mít až ráno ve škole, kam dorazí rozespalý a nepřipravený…

Digitální wellbeing ve škole
PhDr.
Daniela
Kramulová
Revize ICT, Národní pedagogický institut ČR
Zkusme tedy komplexnější pohled místo zjednodušení. Průvodkyněmi nám budou
Adéla Lábusová, metodička a lektorka neziskové organizace Jules a Jim, z. ú.,
která se věnuje primární prevenci a dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků, a
Radka Kůřilová, psycholožka a lektorka spolku Replug me
pořádajícího workshopy a další akce pro žáky, učitele, rodiče a ostatní zájemce o problematiku života v digitalizovaném světě.
Co je a co není (digitální) wellbeing
„Wellbeing je jen jeden, byť na něj můžeme pohlížet z několika úhlů pohledu a zaměřovat se například na charakteristky v oblasti fyzického zdraví, sociálních vztahů, emocionálního prožívání nebo právě z hlediska po