Jak a proč učit matematiku

Vydáno: 4 minuty čtení
Výuka matematiky a důležitost matematiky v životě každého jednoho člověka jsou témata, na která má nějaký názor prakticky každý. Ve veřejném prostoru jsou ale většinou slyšet především pohledy těch, kteří k matematice nemají zrovna pozitivní postoj. Proto jsme se rozhodli uspořádat diskusi o tom, jak a proč matematiku učit. Naše pozvání přijal doc. RNDr. Mirko Rokyta, CSc., děkan MFF UK; Lenka Krippnerová, studentka oboru Informatika na MFF UK a, jako oponent, Aleš Tajchman, student překladatelství a tlumočnictví na Universidad de Málaga. Celá diskuse byla zaštítěna Nadací The Kellner Family Foundation1) a je ke zhlédnutí na stránkách Nadace.
 
V první části diskuse jsme se zaměřili na výuku matematiky jako takovou. Zajímalo nás, jak si naši hosté odůvodňují skutečnost, že matematika není zrovna nejoblíbenější předmět ve škole, nebo je dokonce strašákem mnoha studentů, jak motivovat žáky ke studiu matema

Související dokumenty

Poradna

Odpolední vyučování 1. stupeň