Škola se odjakživa zabývá i mravy žáků. Hodnotí je průběžně, na vysvědčení a vytvořila si i škálu výchovných opatření. Tento postup má neotřesitelnou logiku. Bez přijatelného chování probíhá vyučování mnohem obtížněji a při hromadné výuce prakticky není možné. A škola chce navíc nepochybně přispět svým dílem i ke slušnému chování žáků v dospělosti. Jenže jak chování žáků ve škole hodnotit a hlavně, jakými prostředky přijatelné chování docílit?
Jak hodnotit chování žáků
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Jestliže si troufáme zcela správně radikálněji sáhnout na jeden letitý a stále více se drolící pilíř české školy, tedy na známkování, byť zatím pouze v prvních třech ročnících prvního stupně, neměli bychom se stejně intenzívně zamyslet nad smyslem známky z chování i dosud používaných výchovných opatření? Jestliže se tedy v prvním až třetím ročníku zruší známky, bude to platit i p