Jak se dělá dobrá škola

Vydáno: 11 minut čtení

S novým školním rokem odstartoval také nový dokumentární seriál „Jak se dělá dobrá škola“ koprodukovaný Českou televizí a EDUinem. Každou středu večer jsme měli možnost nahlédnout do života jedné z deseti vybraných škol. Možná vás při sledování jednotlivých dokumentů napadaly otázky – třeba proč zrovna tyhle školy nebo jak se pozná dobrá škola. Zeptala jsem se autora scénáře Tomáše Feřteka.

Jak se dělá dobrá škola
Naďa
Eretová
Šéfredaktorka Řízení školy
Ta otázka určitě zazněla už mnohokrát, ale přesto se zeptám. Proč právě těchto deset škol? Proč tam není žádná samostatná mateřská škola? Proč tam jsou jen dvě školy střední a jakou roli při výběru sehrálo to, zda je škola soukromá, či státní?
Původní záměr byl jednoduchý. Šest veřejných základních škol z celé republiky. Veřejných proto, že jsme chtěli ukázat, že proměna školy není závislá na vysokém školném a může jít o školu v jakkoli velkém městě či obci. Základní školy proto, že na nich je nejsnazší ukázat, jak různě dnes může vzdělávání vypadat. A také je to fáze vzdělávání, o níž se rodiče a veřejnost nejvíce zajímají. Když se pak EDUin s Českou televizí a Nadací České spořitelny, která projekt spolufinancovala, domluvili, že můžeme těch epizod udělat deset, vybrali jsme ještě další školy, které by tu pestrost ilustrovaly. Tak přibylo například Gymnázium Přírodní škola, byť je to neveřejná škola, protože její program založený na výuce venku a v praxi je mi