Jak se na Kollárovce snažíme usnadňovat žákům přechod ze základní na střední školu?

Vydáno: 16 minut čtení

Uvědomujeme si, jak je pro naše žáky náročný přechod ze základní na střední školu, mezi nové spolužáky a učitele, navíc do neznámé budovy. Proto se snažíme, aby pro ně tato významná změna byla co možná nejpříjemnější.

Jak se na Kollárovce snažíme usnadňovat žákům přechod ze základní na střední školu?
Mgr.
Petr
Žák,
ředitel Karlínské obchodní akademie v Praze
Ze strany vedení školy
vše začíná už výběrem kvalitního třídního učitele. Naši učitelé procházejí řadou seminářů a workshopů, které je rozvíjejí ve znalostech a dovednostech pro posilování pozitivního klimatu ve třídě, minimalizaci projevů šikany a respektující přístup k žákům. Snažíme se třídnictví přidělovat učitelům, kteří jsou výrazně empatičtí, vstřícní a pozitivně naladění. Naštěstí jich máme ve škole dostatek.
Každý třídní učitel ve své třídě učí předmět "
osobnostně sociální rozvoj"
. Jde v podstatě o třídnickou hodinu, která je ale pevně zakotvená ve školním vzdělávacím programu, a tudíž i v rozvrhu. Na obsahové náplni předmětu se podílely členky preventivního týmu školy - psycholožka, metodička primární prevence a výchovná poradkyně. Učitelé tak dostávají přesný návod, jak mají v těchto hodinách pracovat, aby byly opravdu efektivní. Cílem je rozvoj schopností a dovedností žáků, prohlubování dovedností potřebných k sebereflexi, sebepoznání a sebehodnocení, utváření adekvátního sebevědomí žáků, stimulace a udržení pozitivního klimatu ve skupině, práce s cíli, orientace v silných a slabých stránkách žáků, profesní a kariérová orientace, kultivace emočního prožívání žáků včetně proží

Související dokumenty

Pracovní situace

Plány činnosti - srpen 2021
Individuální vzdělávání žáka
Vysvědčení na základní škole
Vysvědčení na střední škole
Organizace odborné praxe - směrnice
Řízení změny
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Plán činnosti 1. pololetí školního roku 2021/2022 na středních školách
Plán činnosti střední školy na měsíc únor 2024
Přerušení studia na SŠ
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Kariérové poradenství
Plán kontrolní činnosti - celý rok
Kalendář

Poradna

Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Kvalifikace učitelky ZŠ
Uznání kvalifikace na 1. stupeň pro výuku na 2. stupni základní školy
Bezplatné poskytnutí základních školních pomůcek žákům 1. ročníku
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole
Hospodaření školy - zaúčtování ztrátového výsledku z předchozího roku
Kariérový poradce na ZŠ
Odpolední vyučování 1. stupeň
Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV
Změna ředitele v soukromé škole
Přijetí cizince do základní školy
Platnost zkoušky
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Škola v přírodě
Doprovod do školy
Pobyt žáka v zahraničí
Počet žáků ve třídě
Kvalifikace