Uvědomujeme si, jak je pro naše žáky náročný přechod ze základní na střední školu, mezi nové spolužáky a učitele, navíc do neznámé budovy. Proto se snažíme, aby pro ně tato významná změna byla co možná nejpříjemnější.
Jak se na Kollárovce snažíme usnadňovat žákům přechod ze základní na střední školu?
Mgr.
Petr
Žák,
ředitel Karlínské obchodní akademie v Praze
Ze strany vedení školy
vše začíná už výběrem kvalitního třídního učitele. Naši učitelé procházejí řadou seminářů a workshopů, které je rozvíjejí ve znalostech a dovednostech pro posilování pozitivního klimatu ve třídě, minimalizaci projevů šikany a respektující přístup k žákům. Snažíme se třídnictví přidělovat učitelům, kteří jsou výrazně empatičtí, vstřícní a pozitivně naladění. Naštěstí jich máme ve škole dostatek.Každý třídní učitel ve své třídě učí předmět "
osobnostně sociální rozvoj"
. Jde v podstatě o třídnickou hodinu, která je ale pevně zakotvená ve školním vzdělávacím programu, a tudíž i v rozvrhu. Na obsahové náplni předmětu se podílely členky preventivního týmu školy - psycholožka, metodička primární prevence a výchovná poradkyně. Učitelé tak dostávají přesný návod, jak mají v těchto hodinách pracovat, aby byly opravdu efektivní. Cílem je rozvoj schopností a dovedností žáků, prohlubování dovedností potřebných k sebereflexi, sebepoznání a sebehodnocení, utváření adekvátního sebevědomí žáků, stimulace a udržení pozitivního klimatu ve skupině, práce s cíli, orientace v silných a slabých stránkách žáků, profesní a kariérová orientace, kultivace emočního prožívání žáků včetně proží