Partnerství pro vzdělávání 2030+ a PAQ Research spolupracovali na přípravě a vydání studie Role zřizovatele školy v zemích s vynikajícími vzdělávacími výsledky a rovnými šancemi. Autorský tým, který tvoří Karel Gargulák, Štěpán Kment, Michal Ostrý a Vladimír Srb, ve studii mapuje roli zřizovatelů – obcí či úřadů – v Estonsku, Finsku, Nizozemku a Kanadě. Tento článek zprostředkovává, co autoři zjistili o fungování místní školské správy ve čtyřech zemích, jimž se daří dosahovat vyšší úrovně vzdělávacích výsledků, wellbeingu a rovných šancí dětí než v České republice.
Jak spravují školy v zemích, kterým se ve vzdělávání daří lépe než Česku?
Radka
Hrdinová
Partnerství pro vzdělávání 2030+
„Naše studie se zaměřuje zejména na identifikaci těch činností zřizovatelů škol, které pomáhají ředitelům a učitelům v jejich hlavním p