Jak vést rozhovor s rodiči?

Vydáno: 10 minut čtení

Pro současnou školu jsou klíčové otázky, jak lze zapojit rodiče do dění školy, jak s nimi začít spolupracovat a vytvářet partnerský vztah a jak s nimi vést radostný a užitečný rozhovor. Ideálním nástrojem je koučovací přístup, který zohledňuje všechny překážky, které mohou komplikovat rozhovory učitelů a rodičů. A zároveň vede k stanovení společných cílů, k vědomému vstupu do role profesionála na komunikaci a vede k úspoře času rodičů i učitelů. Jak tedy koučovací přístup uplatnit v rozhovoru s rodiči?

Jak vést rozhovor s rodiči?
Klára
Vondřičková
lektorka a mentorka Akademie Libchavy
„Rodiče si daleko více stojí za svým názorem a chtějí odpovědi na své otázky.“
 
(David Čáp)
„Tvořme svět, v němž vzdělávání znamená otázky místo odpovědí.“ (Akademie Libchavy)
Z nejnovějších poznatků i z dobré praxe vyplývá, že svolat jednou za pololetí rodiče na třídní schůzku je neefektivní, nepříjemné a nedostačující. Učitelé by si měli předem s rodiči stanovit pravidla komunikace, která vyhovují oběma stranám a která zdůrazňují potřeby dítěte i celé jeho rodiny. Učitel by se měl tedy rodičů především ptát, předem zjišťovat jejich potřeby, přání, časovou vytíženost i rodinnou situaci a měl by vždy promýšlet a navrhovat smysluplná a jednoduch