Na jaře letošního roku otevírá CEDU – Centrum pro demokratické učení, o. p. s., již po několikáté účastníky oceňovaný Koučovací výcvik. Jaké místo může mít koučování ve škole a co bývá pro ředitele škol nejtěžší při vedení hospitací se dozvíte přímo od zkušených lektorů Mgr. Kamily Šimůnkové (KŠ) a Mgr. Jana Froňka, Ph.D. (JF).
„Je těžké výuku při hospitacích nekritizovat“
Ing.
Veronika
Pevná
CEDU – Centrum pro demokratické učení, o. p. s.
Proč si myslíte, že koučovací přístup patří do škol a vedení školy by ho mělo využívat při své práci?
JF: Popravdě si nemyslím, že by koučovací přístup
měl
kdokoli využívat. Ale kdokoli ho
může
využívat, pokud k němu tento styl komunikace a vedení lidí osobnostně pasuje a věří mu. Existuje pak několik dobrých důvodů, proč koučovací přístup do školy patří, a to vlastně nejen do komunikace s kolegy, se žáky ve třídě i se žáky