Národní i mezinárodní šetření, která se zaměřují na hodnocení výsledků ve vzdělávání, dlouhodobě poukazují na existenci významných rozdílů mezi českými školami. Tato skutečnost tak přirozeně motivuje zájem o hledání faktorů, které by mohly úspěšné školy charakterizovat. Jaké jsou tedy společné znaky, které stojí za úspěchem těchto škol? Jak podpořit změnu ve školách, kterým se prozatím z různých důvodů tolik nedaří? Porozumění odpovědím na tyto otázky v sobě skrývá důležitý praktický přínos spojený s možnostmi učení se z příkladů inspirativní praxe úspěšných škol.
K vybraným společným znakům úspěšných základních škol
Mgr.
Tomáš
Zatloukal
MBA, LL.M., MSc.
ústřední školní inspektor
Hodnocení vlivu faktorů na výsledky ve vzdělávání je předmětem dlouhodobého zájmu, který je také motivován snahou poukázat na možnosti škol ovlivnit vzdělávací výsledky svých žáků, a kompenzovat tak znevýhodnění daná jejich socioekonomickým a rodinným původem. Řada studií využívajících různoro