Tuto nerudovskou otázku jsme si v souvislosti s žáky donedávna kladli ve smyslu, na kterou školu z pohledu zaměření či kvality dítě zapsat. Bohužel jsme se v poslední době souběhem více faktorů dostali do situace, že neřešíme kvalitu, ale vůbec elementární umístění, kam se nám žák vejde, která škola ho bude ochotná přijmout. Pojďme se na faktory tohoto neblahého stavu a prognózu vývoje podívat zblízka.
Kam s nimi?
Miroslav
Hřebecký
Programový ředitel EDUin
Z médií se na nás valí poslední dobou ze všech stran, že letošní
populační vlna deváťáků
je obrovská, zahltí kapacity středních škol, především gymnázií a mnoho dětí se nedostane na své vysněné školy. Populační ročník patnáctiletých bude mít mnohem menší šance v porovnání s ročníky předchozími.Odkud se vzalo tolik dětí a reagují na to kapacity škol?
Začněme pohledem na demografická data:
Počet narozených dětí v ČR
zdroj: ČSÚ
Počet žáků na ZŠ v tis.
zdroj: ČSÚ
Je patrné, ž