Ve škole je nutné, aby spolu vyučující dobře komunikovali a aby byli schopni reflektovat vlastní práci. K rozvoji obojího přispívá kolegiální sdílení profesních zkušeností. Jedná se například o supervizi či intervizi. Řešíte, jaké kolegiální sdílení do vaší školy zavést a jak postupovat? Pomůckou pro vás může být metodika či další výstupy našeho projektu.
Škola jako organismus
Škola je organismus. A každý organismus je systém, v němž jednotlivé prvky mají své funkce a vzájemně na sobě závisí. Aby školní vzdělávání bylo efektivní, je nutná komunikace a spolupráce mezi jednotlivými vyučujícími. Pokud chybí, je škola jako holubník, ve kterém se netáhne za jeden provaz. Pro studující to přináší mnoho nejasností do požadavkůa pravidel vyžadovaných vyučujícími a ani pro vyučující nebývá příjemné pracovat v takovém prostředí, a to nejen kvůli méně příjemnému klimatu a chladným vztahům, ale také proto, že mají více práce i více stresu.
Pokud vyučující komunikují a spolupracují, mohou si práci lép