Nejen v souvislosti s novou legislativou začíná nabývat na důležitosti téma kvality vzduchu ve školních prostorách. Pojmy mikroklima a wellbeing budou stále důležitější jak pro rodiče kvůli zdraví jejich dětí, tak i pro zřizovatele a vedení škol, neboť nezanedbatelnou součástí technických řešení pro řízení tepelné pohody je správné nakládání s energiemi, které může přinést velké finanční úspory.
Kvalita vzduchu ve školách a současná právní úprava – jak se v ní vyznat?
Ing.
Milan
Kolář
Advanced Monitoring Services, s. r. o., www.co2monitoring.cz
V říjnovém čísle časopisu
Řízení školy
jsme v článku „
Kvalita vzduchu jako základní pilíř wellbeingu ve školách“
představili, jak velký dopad může mít různá kvalita vzduchu na celkovou pohodu, na zdraví dětí i školního personálu, tedy těch, kteří ve třídách tráví podstatnou část dne.V dnešním pokračování se zaměříme na současnou právní úpravu, která se věnuje oblasti kvality vzduchu jednak obecně v budovách, jednak v prostorách škol a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí. Na úvod je dobré poznamenat, že současná legislativní úprava není pro laika příliš přehledná, protože tématu mikroklimatu a kvality vzduchu se dotýká celá řada zákonů a vyhlášek, které je potřeba nastudovat jako celek. Pojďme na to.
Kvality ovzduší vzhledem k limitům koncentrací škodlivých