Začátky své učitelské kariéry si představujeme každý různě. Radost z učení, zájem o předmět, o učení samotné, rozvoj (skrytých) talentů nebo žákovské sebedůvěry. Jak děti budou reagovat na naše pokyny, instrukce, otázky a výzvy? Jak se žáci budou vnímat navzájem - budou jako jeden tým? Dříve nebo později přijde moment, který je těmto původním představám na hony vzdálený. A nepřichází sám. Takové momenty se stávají pro začínajícího učitele labyrintem, kterým musí - jako každý učitel před ním i po něm - projít. Co je tou červenou nití, která jej vyvede z nekonečných uliček ven?
Labyrint očekávání a reality začínajících vyučujících
Mgr.
Hana
Kuzníková,
učitelka na 1. a 2. stupni ZŠ, vedení a design učitelských programů v Začni učit!, považuje při spolupráci za nejdůležitější umět si říct příjemné i nepříjemné. A vzájemnou zvědavost, jak to ten druhý má.