Velkou část problémů ve škole musíme připsat jednoznačně samotnému dítěti. Můžeme sice spekulovat, že k nim přispěla dosavadní rodinná výchova, osobní psychický nebo zdravotní problém, působení učitele, spolužáků… Nicméně v posledku se samo dítě „rozhodne“, že něco provede. Někdy se vcelku bystře právě na vnější podmínky vymlouvá. Ovšem je celá řada situací, kdy samotné dítě nemůže ovlivnit průběh a výsledek a jde opravdu v plné míře o důsledek přístupu rodičů. Někdy i situace v rodině.
Má škola trestat dítě za situaci v rodině?
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Fandu rodiče vozili autem, občas stáli v zácpě na výpadovce, takže přijel na první vyučovací hodinu pozdě. Sbíral trestné čtvrtbody přesně podle školního řádu až k napomenutí třídního učitele, v součtu s dalšími prohřešky dosáhl i na výraznější „ocenění“. Sedmák Petr neměl bačkory na přezutí. Nic nepomáhaly výzvy učitele, které směřovaly k Petrovi. Takže r