V rámci projektu SYPO v klíčové aktivitě Začínající učitel probíhají velmi úspěšné moderované diskuze s jednotlivými aktéry adaptačního období začínajících učitelů – tedy s učiteli začínajícími, uvádějícími, ale i s vedeními škol. Tyto debaty jsou jasným důkazem toho, že péče o začínající učitele je vnímána jako naprosto zásadní a klíčová nejenom pro učitele samotné a pro celý jejich následující profesní život, nýbrž i pro ty, o jejichž vzdělávání a výchovu se učitelé starají, tedy pro děti. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí EU a MŠMT.
Hlavními aktéry procesu adaptace začínajících učitelů jsou kromě „nováčků“ v této profesi také uvádějící učitel a jeden člen vedení školy. V klíčové aktivitě
Začínající učitel
tuto trojici označujeme jako triádu, jejímž hlavním cílem je podpořit začínajícího učitele při vstupu do jeho učitelské profese a provést ho všemi etapami prvních dvou let v dané škole.Na podporu školám vzniká
mnoho příkladů inspirativní praxe
, které jsou shromážděny
v tzv. Mo