V předchozích dvou dílech seriálu s tématem umělé inteligence (Artificial Intelligence, AI) z pohledu ředitele školy jsme se věnovali možnostem využití AI ve vlastní učitelské práci, aby ředitel mohl jít příkladem svým kolegům, a roli ředitele jako podporovatele efektivního využívání nástrojů umělé inteligence napříč školou. V poslední části se zaměříme na různé manažerské a administrativní úkoly, s kterými může AI ředitelům, stejně jako dalším vedoucím pracovníkům či provozním zaměstnancům školy, pomoci.
Nástroje umělé inteligence a ředitel školy – 3. část: AI v manažerské práci ředitele
Mgr.
Marek
Adler
ředitel ZŠ Be Open v pražských Hostavicích; jako lektor spolupracuje s neziskovou iniciativou AI dětem; natáčí podcast Mozaika vzdělávání;www.marekadler.cz
Tvorba textů či prezentací
Když se řekne umělá inteligence, představí si většina z nás některý z velkých jazykových modelů (Large Language Model, LLM). Zpravidla jeden