V současné době dochází k výrazným proměnám rámcových vzdělávacích programů, probíhají jejich revize, mění se výuka informatiky a klíčové kompetence se doplňují o kompetenci digitální. Zároveň se rozšiřují možnosti získávání informací, do škol proniká umělá inteligence, vyvíjejí se nové potřeby na vzdělané odborníky a začíná být pomalu jasné, že oddělené chápání a výuka jednotlivých předmětů nemůže stačit. Rámcové vzdělávací programy nám již od svého vzniku umožňují některé předměty učit společně nebo integrovat obsahy jednoho do druhého. Jak ale tuto potřebnou změnu zavést do školy, když jsme doposud učili všechny předměty zvlášť? Jak si poradit s novým přístupem k výuce? K tomu nestačí jenom dobře míněná snaha a znalost vyučovaných obsahů, je potřeba umět řídit změnu. A s tím se vám pokusíme pomoci prostřednictvím naší minisérie článků k řízení změny podle osmi kroků Johna Kottera na příkladu zavádění projektové výuky.
Nově projektově - o změně školního vzdělávacího programu prostřednictvím projektové výuky. 1. část: Proč a kdo?
Vydáno:
11 minut čtení
Nově projektově – o změně školního vzdělávacího programu prostřednictvím projektové výuky
1. část: Proč a kdo?
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala v Praze
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D., DBA
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Změny se dějí ve školách stále a v podstatě každý den, nicméně je jasné, že ne všechny je nutné sofistikovaně řídit. Pokud potřebujeme vyřešit změnu dohledů, vyhledat zástup za nepřítomného vyučujícího nebo zavést elektronické omluvenky apod., nebudeme se opírat o osmikrokový model J. Kottera. Teoreticky by samozřejmě byl aplikovatelný i pr