Školní psychologové a školní speciální pedagogové pronikli do systému českého školství již před několika desítkami let, nejvíce byl podpořen „rozjezd“ těchto pracovníků ve školách ve spojitosti s dotačními programy RAMPS-VIP, následovaly šablony. V mnoha školách však stále školní specialisté tohoto typu chybějí. I v souvislosti s pandemií COVID-19 a následujícími událostmi spojenými s různými dalšími náročnými situacemi ve společnosti se po těchto školních pracovnících zvyšuje poptávka či, jinak řečeno, vzrůstá potřeba takové pracovníky ve škole mít.
Noví členové školního poradenského pracoviště u nás ve škole
Mgr.
Jana
Pláteníková
psycholog a speciální pedagog působící ve školním poradenství
I když se to zdá zvláštní, v mnoha školách stále není ukotvena představa, co lze od takového pracovníka očekávat, nebo je tato představa značně zkreslená. Mnohé lze ošetřit vstupním představením pro žáky, rodiče i pedagogy. Stěžejní je osvícené