Osobnostní rozvoj je zásadní

Vydáno: 8 minut čtení

4. října 2023 se v Praze konala konference Škola jako místo setkávání. V odpolední sekci o pedagogickém lídrovství, kterou zaštiťovala Akademie Libchavy, jsme měli možnost slyšet čtyři zajímavé příspěvky, na které navazovaly dvě moderované diskuse, jejichž tématem byly lídr, pedagogický lídr a škola, kterou vede lídr, a e fektivní přístupy ve vzdělávání lídrů. Cílem bylo hledat odpovědi na otázky: Jak a na čem se pozná, že školu vede lídr? Kdo je pedagogickým lídrem? Jaké jsou efektivní přístupy ve vzdělávání lídrů a jaké jsou možnosti a formy jejich rozvoje? Na které své dovednosti a inteligence může lídr zaměřovat svou pozornost? Diskuse se zaměřila i na nové trendy podpory ředitelů a představeny byly příspěvky z praxe škol, kde lídři zaměřují svou pozornost prioritně na dopad výuky na učení všech žáků ve škole.

Osobnostní rozvoj je zásadní
Mgr.
Pavel
Škramlík
ředitel SSZŠ Litvínov; lektor, mentor, kouč Akademie Libchavy
První příspěvek Moniky Puškinové s názvem
Právní základ pedagogického vedení školy
si kladl za cíl zrekapitulovat právní „limity“ řízení pedagogických procesů a přispět ke správnému použití právních norem, které jsou základem „pedagogického lídrovství“. Obsahově byl příspěvek zaměřen na podstatu právních norem regulujících řízení pedagogických procesů a uvedení základních zákonů po