Bez spokojených učitelů nemohou být spokojení žáci. Pro dobrou atmosféru ve škole je proto zásadní, aby vedení pedagogický sbor podporovalo a naslouchalo jeho potřebám. Vedení by mělo o svůj pedagogický sbor pečovat systematicky, podporovat ho v rozvoji, sdílet s ním fungující postupy a dělat vše pro to, aby se u zaměstnanců předešlo vyhoření. Pojďme se podívat, jak to funguje v ZŠ Lyčkovo náměstí v Praze a ZŠ Máchovo náměstí v Děčíně.
Péče o pedagogický sbor aneb dobrý učitel je spokojený učitel
Mgr.
Gabriela
Kermesová
a autorský tým Akčního plánu inkluzivního vzdělávání APIV B
Vize ředitele a koncept školy jako základní kámen
Jan Korda je ředitelem ZŠ Lyčkovo náměstí přes 16 let. Přišel do školy s jasnou vizí a té se drží. Postupně se díky svým zkušenostem, kurzům koučinku a poučení se z chyb naučil dobře motivovat učitele i další zaměstnance ve školev profesním i osobním rozvoji a budovat ve škole atmosféru důvěry. S bývalou ředitelkou ZŠ Máchovo náměstív Děčíně Alenou Tomáškovou souhlasí, že není nutné, aby se s učiteli shodli ve všem, ale učitelé v jejich škole by měli se základními myšlenkami a koncepcí školy souznít a chtít se dál rozvíjet. Pok