Přežitky, výzkum a výzva pro proměnu RVP

Vydáno: 8 minut čtení

Můžeme klidně vycházet z toho, že české školství je funkční a v zásadě dobré a že vůči němu nemáme zásadní námitky. Podobně jako nemalá část české veřejnosti. Přesto bychom měli připustit, že nad některými postupy i obsahy bychom se měli více a bez předsudků zamýšlet, protože se patrně poněkud přežívají. Možná ne z principu, ale především proto, že se proměňují podmínky ve společnosti a to by se mělo odrážet i v individuálních a společenských požadavcích na výstupy ze vzdělávání, a tedy i na přístupy k samotnému vzdělávání.

Přežitky, výzkum a výzva pro proměnu RVP
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Současně máme stále víc poznatků o vhodných podmínkách, ve kterých se děti efektivně učí, také o tom, co ke svému zdárnému rozvoji potřebují, a zároveň docela dobře víme i to, co většina z nás potřebuje v dospělém životě. Teď jde o to, dát tyto poznatky dohromady a vyvodit z nich od