Pokud chcete být v pedagogice in, tak se rozhodně nebudete chlubit tím, že učíte podle učebnice. Učíme přece podle ŠVP, ne podle učebnice. S opovržením se díváme na ty, kteří do svých tematických plánů přepsali obsahy učebnic. Co kdybychom ale měli po ruce učebnice, které jsou založeny na konstruktivistické pedagogice, nabízejí diferenciaci v zadání, a ještě cíleně rozvíjejí klíčové kompetence?
Pro reformu českých škol není klíčová revize RVP, ale tvorba nových učebních materiálů
Mgr.
Karin
Marques
ředitelka ZŠ Solidarita Praha 10
V říjnovém čísle Učitelského měsíčníku jsme se dočetli, jak moderně a inkluzivně vyučovat český jazyk. Kritika výuky češtiny je opravdu nestárnoucí hit českého pedagogického diskurzu už od 90. let. Je dobře, že se tento hit stále drží, protože problém trvá a čeština ve škole potřebuje reformu jako sůl. Novou generaci kritiků – reformátorů v čele s Jíchoua Štěpáníkem jistě kolegové češtin