Zřizovatel školy má dvě základní pravomoce: kontrolní a hodnoticí. Kontrolní činnosti jsou v praxi zřizovatelů běžně známé, hodnocení škol bývá méně využívané a je také z různých důvodů komplikovanější. Shrnujeme oblasti, kde má zřizovatel zákonem stanovené jasné povinnosti, i oblasti, v nichž se může angažovat, pokud na to najde odborné kapacity. Článek vychází z nové online publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele škol, kterou vydal EDUin.
Publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele: Kontrolní a hodnotící činnost zřizovatele
Mgr.
Lucie
Slejšková
analytička a editorka EDUinu
Dvě zásadní pravomoce
Zřizovatel má vůči svým školám dvě podstatné
pravomoce
. Jednak
kontrolní
, ty jsou striktně vytyčeny zákonnými předpisy a bývají zřizovatelům obvykle dobře známé, jednak
hodnoticí
. Tato oblast nemusí být zřizovatelům vždy zcela zřejmá a její mantinely také nejsou vždy jasné. V tomto díle našeho seriálu, který čerpá z publikace
Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele škol
, se budeme věnovat krátce oběma a na hodnocení škol zaměříme ještě speciální díl v květnovém čísle
Řízení školy
.Co zahrnuje ko