V březnu letošního roku probíhalo díky podpoře MŠMT a NPI šetření mezi řediteli obecních základních škol. Do šetření bylo zahrnuto 1 908 ředitelů z celé republiky. Ředitelé byli dotazováni, jak moc cítí, že v dané oblasti potřebují od nespecifikovaného subjektu (tzn. orgánu podpory škol) podporu, a zároveň bylo zjišťováno, kdo si myslí, že by měl daný typ podpory škole poskytovat. Touto cestou bych ředitelům, kteří na zodpovězení otázek našli čas a energii, velmi rád poděkoval.
Ředitel jako leader pedagogického procesu? Kéž by! Závěry ze zjišťování potřeb podpory ředitelů obecních základních škol
Mgr.
Jakub
Černý
student veřejné politiky se zaměřením na řízení vzdělávání, FSV UK
„Jsem pedagog, umím a chci řídit pedagogický proces. Nechci být amatérský ekonom a právník bez vzdělání, ale zato s plnou zodpovědností.“
Lze shrnout, že v oblastech, které souvisejí přímo se vzdělávacím procesem, je řediteli vnímaná potřeba podpory obecně nižší než v oblastech, které lze nazvat provozními. Všichni ředitelé například