Dopracovat se ke srozumitelné, nikoli bezobsažné a zároveň nikoli příliš konkrétní odpovědi na otázku „co má být cílem revize rámcových vzdělávacích programů“, se ukazuje jako nelehký úkol.
Reforma kurikula a zákon
Mgr.
Jan
Kaczor
právník pro ScioŠkoly
Naposledy se o tom přesvědčil ministr školství Vladimír Balaš na konferenci „Nakopněte svoji školu“, když na dobře mířené otázky Daniely Drtinové na toto téma odpovídal sice zasvěceně, ale nejprve tak obecně („aby děti, které získají vzdělání, byly schopny toto vzdělání aplikovat v praxi“) a posléze natolik konkrétně (“je potřeba, aby se děti naučily základní principy fungování demokratického státu“ nebo „výuka by měla být založena na schopnosti kriticky číst“), že bylo zatěžko učinit si ucelený obrázek o směru kurikulární reformy. Obojí potvrdil i výsledek hlasování v sále, kdy se na položenou otázku, zda by