V prvním díle seriálu k revizím vzdělávacího programu pro ZV v oblasti ICT jsme si díky zkušenostem ředitelů škol, které už výuku podle vlastního upraveného ŠVP zahájily nebo s úpravami finišují, udělali představu o náročnosti tohoto procesu. Ve druhé části se zaměříme na konkrétní kroky ke změně, které bychom rozhodně neměli vynechat.
Revize ICT: Osvědčené kroky ke změně
PhDr.
Daniela
Kramulová
Revize RVP ZV, Národní pedagogický institut ČR
Vyvolat vědomí naléhavosti – tak zní první doporučení, které na cestě ke změně radí profesor Philip Cottler, ekonom oceněný jako „nejlepší pedagog marketingu“. V březnu 2022 už mají české základní školy tento krok jednoznačně za sebou.
Každý učitel podvědomě cítí, že změna je nutná. „Svět se prostě mění a je potřeba měnit školství i způsoby vzdělávání,“ říká v této souvislosti pedagožka Štěpánka Baierlová ze Základní školy Labyrinth Brno. Dlouhé měsíce distanční výuky nečekaně „hodily“ tisíce učitelů do digitálních vod, v nichž se drtivá většina naučila více či méně jistě plavat. Načasování revize v oblasti ICT tak, byť nezamýšleně, zastihlo pedagogickou ve