Připravit školu na výuku nového předmětu informatika se na první pohled týká menšího počtu pedagogických pracovníků, než tomu je v případě implementace průřezové digitální kompetence. Ovšem v praxi při řízení změny a rozhodování o jednotlivých krocích musí vedení školy uvažovat o řadě aspektů v těžko oddělitelných souvislostech.
Začnete-li přípravu na implementaci změn RVP ZV v oblasti informatiky a digitální
kompetence
analýzou výchozí situace ve škole, je po prvním analytickém zhodnocení zřejmé, zda má škola dostatek pedagogů, kteří budou na prvním i druhém stupni vyučovat novou informatiku, nebo bude třeba hledat posily. Podrobnější analýza odhalí i reálné potřeby vzdělávání jednotlivých pedagogů.Vzdělávání k výuce nové informatiky
Pokud jde o počet potřebných informatiků, první směr uvažování se logicky obrací k možným personálním posilám v rámci současného pedagogického sboru a