Rozvíjíme nejen hlavu aneb 800 dnů se 7 inteligencemi

Vydáno: 6 minut čtení

Většina škol si dnes uvědomuje, že vzdělávat neznamená pouze nabízet žákům učivo. Opírají se především o klíčové kompetence a hledají cesty, jak je u dětí rozvíjet. A existují už také školy, které cítí, že je-li cílem vzdělávání celistvý člověk, který si v životě dokáže najít své místo, kde zažije spokojenost a pocit smyslu a naplnění, je potřeba jít ještě dál. Je třeba hledat a objevovat, co a jak lze dětem nabízet, aby je škola na této cestě účinně podpořila. Jedním ze směrů, kterým je možné se vydat, může být koncept 7 inteligencí, který rozvíjí AKADEMIE Libchavy. Jde v zásadě o model souboru schopností, které najdeme u skutečně inteligentního člověka, a mimo jiné také nástroj, s jehož pomocí můžeme u sebe nebo u druhých objevovat své zdroje a talenty, poznávat se a celistvě se rozvíjet. Koncept zaujal nově vznikající soukromé Gymnázium ARTION, s jehož zakladateli a učiteli vám přinášíme rozhovor o tom, co si od 7 inteligencí slibují, čím je zaujaly a jak tento model vlastně plánují využít.

Rozvíjíme nejen hlavu aneb 800 dnů se 7 inteligencemi
PhDr.
Tereza
Mocová
Vedla rozhovor, učitelka, koučka a lektorka
Na otázky kladené s obdivem k odvaze sdílet úvahy ve zranitelné fázi zrodu projektu a k pokoře otevřít se učícímu procesu se vším, co to přináší, odpovídali:
PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.,
zakladatelka a ředitelka Gymnázia ARTION, lektorka Koučink Akademie Libchavy (dále jen RL);
Mgr. Luboš Lisner,
zakladatel

Související dokumenty

Pracovní situace

Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Bílá kniha
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Mediální vzdělávání
Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Žákovská a studentská samospráva
Školní metodik prevence
Kázeňská opatření
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Možnost opustit pracoviště během přestávky v práci

Články

Emoční inteligence ve školách aneb o sebeuvědomění a sebedůvěře. Seriál na téma 7 inteligencí v českých školách
Spirituální inteligence ve školách aneb kudy vede cesta ke SMYSLU? Seriál na téma 7 inteligencí v českých školách
Rozumová inteligence ve školách aneb na cestě k moudrosti
Adaptační inteligence ve školách aneb odvaha ke změně
Morální inteligence ve školách aneb důvěryhodnost učitele
Sociální inteligence ve školách aneb ledacos se dá naučit. (2. část seriálu na téma 7 inteligencí v českých školách)
Volní inteligence aneb i líný kůň se dá rozběhat