Většina škol si dnes uvědomuje, že vzdělávat neznamená pouze nabízet žákům učivo. Opírají se především o klíčové kompetence a hledají cesty, jak je u dětí rozvíjet. A existují už také školy, které cítí, že je-li cílem vzdělávání celistvý člověk, který si v životě dokáže najít své místo, kde zažije spokojenost a pocit smyslu a naplnění, je potřeba jít ještě dál. Je třeba hledat a objevovat, co a jak lze dětem nabízet, aby je škola na této cestě účinně podpořila. Jedním ze směrů, kterým je možné se vydat, může být koncept 7 inteligencí, který rozvíjí AKADEMIE Libchavy. Jde v zásadě o model souboru schopností, které najdeme u skutečně inteligentního člověka, a mimo jiné také nástroj, s jehož pomocí můžeme u sebe nebo u druhých objevovat své zdroje a talenty, poznávat se a celistvě se rozvíjet. Koncept zaujal nově vznikající soukromé Gymnázium ARTION, s jehož zakladateli a učiteli vám přinášíme rozhovor o tom, co si od 7 inteligencí slibují, čím je zaujaly a jak tento model vlastně plánují využít.
Rozvíjíme nejen hlavu aneb 800 dnů se 7 inteligencemi
Vydáno:
6 minut čtení
Rozvíjíme nejen hlavu aneb 800 dnů se 7 inteligencemi
PhDr.
Tereza
Mocová
Vedla rozhovor, učitelka, koučka a lektorka
Na otázky kladené s obdivem k odvaze sdílet úvahy ve zranitelné fázi zrodu projektu a k pokoře otevřít se učícímu procesu se vším, co to přináší, odpovídali:
PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.,
zakladatelka a ředitelka Gymnázia ARTION, lektorka Koučink Akademie Libchavy (dále jen RL);
Mgr. Luboš Lisner,
zakladatel