Před měsícem jsme se zastavili nad tím, jak je důležité vypěstovat v dětech důvěru ve čtení prostřednictvím hojných příležitostí zažívat uspokojení z četby. Ty může v první řadě přinášet ponor do světa příběhu, který kniha nabízí. Proto se vyplácí investovat ve škole čas do pravidelných dílen čtení a finance do třídních knihovniček, do čtenářských koutků a do dobře vybavené školní knihovny. A také do příležitostí pro sdílení zkušeností s rozvojem čtenářství a do vzájemného učení kantorů, popřípadě do čtenářského konzultanta, který může čas od času přispět pohledem zvenčí.
Sledujeme dopad výuky na čtenářství žáků
PhDr.
Hana
Košťálová
odborná konzultantka projektu Pomáháme školám k úspěchu
Chceme-li zjistit, zda se vynaložené úsilí a prostředky vyplatily, potřebujeme sledovat děti. Čtou rády? Dokážou se začíst a těžko knihu odkládají? Umějí si vybrat knihu, která je skutečně zaujme? Půjčují si postupně náročnější knihy? Zkoušejí texty různých žánrů? Popisují svoje čtenářské zážitky a zajímají se o četbu druhých? Plánují si, co budou číst dál, až dočtou rozečtenou knihu?