V tomto školním roce publikovali autoři z řad projektu Pomáháme školám k úspěchu sérii textů, které se zabývaly společným profesním učením. Nyní přinášíme text, který shrnuje to hlavní, čemu jsme se v projektu dosud naučili a co současně odpovídá výzkumným zjištěním.
Společné profesní učení a zlepšování školy
PhDr.
Hana
Košťálová
programová ředitelka projektu Pomáháme školám k úspěchu
Ředitelka Dáda z menší školy nedaleko krajského města sedí ve volné hodině se svou kolegyní, zeměpisářkou Janou, a plánují výuku zeměpisu, kterou zítra párově odučí v sedmém ročníku. Nevadí, že Dáda je češtinářka. Přináší návrhy, jak zeměpis propojit s rozvojem čtení. Další schůzku mají v plánu hned zítra odpoledne. Budou reflektovat proběhlou dvouhodinovku a budou při tom zkoumat dětské výstupya záznamy o tom, co děti při učení říkaly nebo dělaly. Zaměří se na to, aby odhalily, které kro