Cílem článku je okomentovat postup při stanovení týdenního rozsahu hodin přímé pedagogické činnosti (dále jen „PPČ“) zástupce ředitele dle novelizovaného nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků (dále jen „nařízení vlády č. 75/2005 Sb.“) v situacích, které vyvolávají časté dotazy. Článek je určen zejména pro mateřské a základní školy, nepopisuje speciální pravidla spojená s týdenním rozsahem PPČ zástupce ředitele střední školy a vedoucího učitele praktického vyučování.
Stanovení týdenního rozsahu hodin přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele v souvislostech (1. část)
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
poradenské služby ve školství,www.monikapuskinova.cz
Ředitel jakékoli školy (tj. veřejné, soukromé i církevní) v souladu s § 23 odst. 1 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, stanoví týdenní rozsah hodin PPČ pedagogickému pracovníkovi na období školního vyučování nebo na pololetí školního vyučování.
Uvedená
kompetence
ředitelů škol zřízených MŠMT, krajem, obcí a dobrovolným svazkem obcí se liší od oprávnění ředitelů škol soukromých a církevních v tom, že ředitel školy zřízené MŠMT, krajem, obcí a dobrovolným svazkem obcí stanoví týdenní rozsah hodin PPČ podle nařízení vlády č. 75/2005 Sb. novelizovaného s účinností od 1. 9. 2022.Faktory, které mají vliv na stanovení týdenního rozsahu hodin PPČ zástupce ředitele
Principiálně je nový způsob stanovení týdenního rozsahu hodin PPČ zástupce ředitele ve škole zřízené MŠMT, krajem, obcí nebo svazkem obcí založen