Systémový přístup jako spolehlivý průvodce otevřených a zodpovědných škol

Vydáno:

Kultura si dává strategii k snídani. Výrok Petera Druckera, který je nejen populární, ale navíc i pravdivý. Kultura je jakýsi univerzální multiplikátor, který ovlivňuje veškeré další aktivity a snažení.

Naše zvyky, postoje, východiska a hodnoty, jejichž filtrem vnímáme svět, mají na naše chování obrovský vliv. Projevují se v různých oblastech s odlišnou intenzitou, někdy jsou dokonce dominantním faktorem. Nikoho tedy nepřekvapí, že kultura školy a její hodnotová východiska, mají na výsledek vzdělávání zásadní dopad.
Koncept Rosteme předpokládá, že v centru všeho je žáka rozvoj jeho potenciálu. Je určen školám, které se ztotožňují s principem
otevřenosti
a
zodpovědnosti
. Od toho se odvíjí vše podstatné. Toto východisko dává jasnou odpověď při plánování, formátu i obsahu výuky. Soustředění se na žákys sebou nese obrovskou odpovědnost, nutnost konzistenc