Nejedno školské zařízení (dále též „původce“) je v současné době vystaveno otázce tzv. digitalizace. Děje se tak různými formami. Stát prostřednictvím různých ministerstev (nejčastěji jde patrně o pokyny ministerstva vnitra) posílá orgánům veřejně moci (dále jen „OVM“), kterými jsou i všechny školy a školská zařízení, například sdělení o registraci agendy apod. Zástupci různých softwarových firem nabízejí své produkty, nejčastěji se zmínkou o plném výkonu spisové služby v elektronické podobě. Ideálně ihned. Podobnému tlaku jsou vystaveni i zřizovatelé škol a školských zařízení. Nabízí se zdánlivě banální otázka: co s tím?
Tzv. digitalizace a školy a školská zařízení – část 1.
Mgr.
Jan
Schwaller
Archiv hl. města Prahy
Níže uvedené řádky jsou zkušenostmi a poznatky, které jsem nasbíral v rámci předarchivní péče a metodických dohlídek nad výkonem spisové služby na území hlavního města Prahy během asi patnácti let praxe, a to nejen s původci typu škola nebo školské zařízení. Proto jsou zatíženy leckdy subjektivním pohledem, ale i územními specifiky Prahy (Magistrát hlavního města Prahy a pražské městské části jako nejčastější zřizovatelé těchto původců). Přesto si myslím, že řada mých poznatků je do jisté míry obecná.