V souvislosti s opatřeními proti nemoci covid-19 se stává otázka výuky „na dálku“ pro naši společnost klíčovou. Zajištění kvalitní výuky (interakce učitele a žáka) a aktivního učení žáků (individuální činnosti žáků) se neobejde bez kompetentního učitele vybaveného mnoha nezbytnými dovednostmi. Základem celého procesu je dobře promyšlená flexibilní organizace výuky a školního roku.
Učitel a hybridní výuka
Dobrým příkladem tohoto trendu je modulární program Yes, I Do, který v osmi středních školách Moravskoslezského kraje realizuje již druhým rokem Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Nový Jičín ve spolupráci s Open Agency. Jeho cílem je lépe připravit žáky na úspěšný a samostatný život zvýšením jejich znalosti odborné angličtiny. Prakticky to znamená připravit školy a desítky učitelů na hybridní výuku, vnést do škol změnu obsahu a postupů výuky odborných cizích jazyků a sdílet zkušenosti s online učením mezi zapojenými školami.
Výuka je interakce učitele a žáka
Hybridní výuka spojuje prvky tradiční prezenční výuky ve třídě a výuky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií. Částečně probíhala i před pandemií covid-19, ale ve školách se jí nevěnovalo tolik pozornosti jako dnes. Nové možnosti komunikace mezi žáky, mezi žáky